FAQ Najczęściej zadawane pytania

  • 1. Co to jest SimplyLease? Kto oferuje ten produkt?

    SimplyLease jest usługą leasingu operacyjnego oferowaną przez Siemens Finance – międzynarodowego dostawcę usług finansowych, będącego częścią koncernu Siemens. Siemens Finance obecne jest na polskim rynku od 1999 roku. W ciągu siedemnastu lat działalności sfinansowało kilkanaście inwestycji o wartości kilkunastu miliardów złotych w kluczowych sektorach polskiej gospodarki.

  • 2. Co to jest leasing?

    Leasing to nowoczesny sposób finansowania inwestycji w Twojej firmie. Dzięki tej usłudze nie musisz dysponować dużą kwotą środków własnych, aby zakupić sprzęt, którego potrzebujesz. Jest on finansowany przez leasingodawcę (Siemens Finance), a Ty możesz z niego korzystać, płacąc jedynie ustalone wcześniej raty leasingowe.

  • 3. Kto może skorzystać z leasingu?

    Z usługi SimplyLease mogą skorzystać przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą na terenie Rzeczpospolitej Polskiej już od momentu zarejestrowania działalności.

  • 4. Jestem osobą prywatną / moja działalność gospodarcza została zawieszona – czy mogę skorzystać z oferty SimplyLease?

    Nie, leasing SimplyLease jest ofertą skierowaną wyłącznie do przedsiębiorców działających na polskim rynku.

  • 5. Prowadzę start-up. Czy mogę skorzystać z usługi SimplyLease?

    Tak, usługa SimplyLease skierowana jest również do start-upów. Możesz aplikować o leasing bezpośrednio po zarejestrowaniu działalności gospodarczej.

  • 6. Czy mogę wziąć w leasing sprzęt innej marki niż Siemens?

    Tak, finansujemy sprzęt różnych marek, nie tylko firmy Siemens. Na stronie sklepu internetowego oraz w koszyku zamówienia znajdziesz informację, które produkty z jego oferty można wziąć w leasing.

  • 7. Jakie są rodzaje leasingu? Jaki rodzaj leasingu oferowany jest przez SimplyLease?

    Wyróżnia się leasing operacyjny i finansowy. Pierwszy polega na przekazaniu leasingobiorcy wybranego przez niego sprzętu, który pozostaje majątkiem leasingodawcy (to on dokonuje odpisów amortyzacyjnych). Comiesięczne raty leasingowe oraz opłata początkowa stanowią dla przedsiębiorcy koszt uzyskania przychodu. Po zakończeniu umowy klient ma możliwość wykupienia przedmiotu, najczęściej za symboliczną wartość, np. 1%. W przypadku leasingu finansowego zakupiony sprzęt jest zaliczany do majątku leasingobiorcy i to on dokonuje odpisów amortyzacyjnych. Usługa SimplyLease jest leasingiem operacyjnym.

  • 8. Co stanowi koszt uzyskania przychodu przy leasingu operacyjnym?

    Są to opłata początkowa (stanowiąca sumę udziału własnego oraz opłaty manipulacyjnej) oraz cała rata leasingu płacona comiesięcznie.

  • 9. Jakie przedmioty mogę wziąć w leasing?

    Finansujemy głównie zakup sprzętu informatycznego: laptopów, tabletów, smartfonów, ale także sprzętu fotograficznego, RTV/AGD, mebli oraz maszyn i urządzeń.

  • 10. Chcę wziąć w leasing kilka urządzeń. Jak będzie wyglądała wtedy oferta leasingu?

    Przy zakupie kilku przedmiotów otrzymasz jedną ofertę przygotowaną z uwzględnieniem wszystkich parametrów. Pamiętaj tylko, że ich łączna wartość powinna wynosić co najmniej 1000 zł. Nie finansujemy zakupu oprogramowania, toreb i plecaków na laptopy oraz innych akcesoriów.

  • 11. Od jakiej kwoty możliwy jest leasing SimplyLease?

    Finansujemy zakup sprzętu o wartości minimum 1000 zł.

  • 12. Na jaki okres mogę wziąć leasing?

    Okres finansowania za pomocą leasingu jest zależny od rodzaju sprzętu i jego stawki amortyzacji, określonej przez przepisy podatkowe. Dla sprzętu IT jest to minimum 16 miesięcy, dla sprzętu biurowego / RTV – 24 miesiące, dla sprzętu fotograficznego – 36 miesięcy, a dla projektorów multimedialnych – 48 miesięcy. SimplyLease pozwala przedsiębiorcy elastycznie wydłużyć okres trwania leasingu o 12 miesięcy powyżej wymaganego przez prawo minimum.

  • 13. W jaki sposób obliczana jest oferta leasingowa?

    Oferta jest skalkulowana w oparciu o stawkę amortyzacji wybranego sprzętu. Możesz dostosować czas trwania leasingu i udział własny do swoich indywidualnych potrzeb.

  • 14. Czy mogę dostosować ofertę leasingową do swoich potrzeb?

    Tak, dzięki łatwemu w obsłudze kalkulatorowi możesz dostosować leasing do własnych potrzeb, zmieniając np. udział własny oraz ilość rat, czyli okres trwania leasingu.

  • 15. Czy ponoszę jakieś dodatkowe opłaty za zawarcie umowy leasingu?

    Wszystkie opłaty są wyszczególnione w umowie leasingowej. Nie ponosisz więc żadnych dodatkowych, ukrytych kosztów.

  • 16. Co to jest opłata weryfikacyjna (przelew 1 zł)? Dlaczego opłaty należy dokonać z konta prywatnego?

    Opłata ta jest potrzebna wyłącznie po to, aby zweryfikować tożsamość osoby składającej wniosek o leasing. Dlatego jest symboliczna i należy dokonać jej z prywatnego konta. Po zakończeniu procesu weryfikacyjnego kwota ta jest zwracana.

  • 17. Czy podczas przelewu opłaty weryfikacyjnej dane mojego konta bankowego są chronione?

    Naszym priorytetem jest ochrona Twoich danych, dlatego na każdym etapie procesu leasingowego są one chronione za pomocą nowoczesnych, zaawansowanych procedur. Dostęp do Twojego konta bankowego również jest poddany ścisłej ochronie. Siemens Finance w żaden sposób nie uzyskuje dostępu do Twojego konta.

  • 18. Czy mogę zrezygnować z zawarcia umowy leasingu na dowolnym etapie?

    Rezygnacja jest możliwa na każdym etapie procesu leasingowego przed podpisaniem umowy. W przypadku rezygnacji podpisania umowy po opłaceniu opłaty początkowej, opłata manipulacyjna jest bezzwrotna.

  • 19. W jaki sposób podpiszę umowę?

    Najpierw otrzymujesz umowę w wersji elektronicznej – po jej przeczytaniu należy potwierdzić zapoznanie się z jej treścią. Następnie papierowa umowa jest dostarczana przez kuriera, w obecności którego trzeba ją podpisać.

  • 20. Ile trwa cała procedura?

    Decyzję kredytową otrzymujesz już po 15 minutach od zakończenia wypełniania formularza. Czas trwania całego procesu leasingowego zależy natomiast od okresu, w którym dokonasz wyszczególnionych w umowie opłat.

  • 21. Kiedy otrzymam sprzęt zakupiony za pomocą leasingu?

    Zlecenie nadania sprzętu jest wysyłane do sklepu natychmiast po podpisaniu umowy leasingowej w obecności kuriera. Czas dostawy przesyłki zależy natomiast od regulaminu firmy kurierskiej, z którą współpracuje wybrany sklep internetowy.

  • 22. Co mam zrobić, jeśli sprzęt dostarczony przez sklep okaże się wadliwy / niekompletny / nie spełni moich oczekiwań?

    W takiej sytuacji należy skontaktować się ze sklepem internetowym i zgłosić swoje uwagi dotyczące sprzętu. Jego ewentualne wady nie wpływają na umowę leasingu.

  • 23. W jaki sposób odbędzie się wykup sprzętu pod koniec trwania umowy?

    Po zapłacie ostatniej raty leasingowej otrzymasz fakturę z kwotą wykupu, której opłacenie potwierdzi, że własność sprzętu została na Ciebie przeniesiona. Wartość wykupu jest ustalona w umowie leasingowej.

  • 24. Czy możliwe jest wcześniejsze zakończenie umowy?

    Wcześniejsze zakończenie umowy jest możliwe, należy jednak pamiętać o zachowaniu minimalnych okresów amortyzacji określonych przez prawo podatkowe. W razie chęci wcześniejszego zakończenia umowy prosimy o kontakt pod numerem telefonu: (22) 870 86 81, gdzie należy wybrać tonowo 4 (Ubezpieczenia i obsługa umów), a następnie 3 (Zakończenia umów).

  • 25. Jak i kiedy mogę się z Wami skontaktować?

    Możesz skorzystać z chatu on-line lub zamówić bezpłatną rozmowę telefoniczną z Konsultantem na stronie www.simplylease.pl. Do Twojej dyspozycji oddaliśmy także infolinię działającą pod numerem (22) 300 18 02 (opłata wg taryfy operatora). Nasze Biuro Obsługi Klienta pracuje przez 7 dni w tygodniu w godzinach 7-23. Po godzinach pracy Biura, możesz zostawić nam wiadomość na czacie lub wysłać e-mail na adres [email protected] – skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

  • 26. Gdzie mogę znaleźć moje faktury na opłatę początkową oraz na raty miesięczne?

    Wszystkie faktury wynikające z umowy leasingu SimplyLease mają formę elektroniczną (e-faktura) i są dostępne za pośrednictwem portalu obsługi klienta SimplyLease. Aby pobrać fakturę, wejdź na stronę https://simplylease.eplatforma.eu/ i zaloguj się używając swojego adresu e-mail oraz hasła, które zostało przesłane SMS-em na Twój numer telefonu. Interesujące Cię dokumenty znajdziesz w zakładce „Faktury”.

  • 27. Czy zostanę powiadomiony o nowych fakturach pojawiających się na portalu obsługi klienta?

    Tak, po umieszczeniu nowego dokumentu księgowego otrzymasz stosowne powiadomienie na Twój adres e-mail. Poinformujemy Cię o numerze faktury, kwocie brutto do zapłaty oraz terminie płatności.

  • 28. Czy mogę zaksięgować dokument „Proforma”, który pojawił się na formularzu po zapłacie opłaty początkowej?

    Nie, to nie jest dokument księgowy, prezentujemy go wyłącznie informacyjnie. Właściwą fakturę (faktury) znajdziesz na portalu obsługi klienta w zakładce „Faktury” już następnego dnia po dokonaniu płatności opłaty początkowej.

  • 29. Co to jest portal obsługi klienta SimplyLease?

    Portal obsługi klienta jest częścią strony internetowej SimplyLease i znajduje się pod adresem https://simplylease.eplatforma.eu/ Korzystając z niego, po zalogowaniu możesz m.in. oglądać i pobierać wystawione przez nas faktury, na przykład na raty miesięczne lub opłatę początkową.

  • 30. Jak mogę najwygodniej płacić za moje raty miesięczne w SimplyLease?

    Raty miesięczne w leasingu SimplyLease oparte są na stałym oprocentowaniu i nie ulegają zmianie. Dlatego dla swojej wygody możesz ustanowić na rachunku bankowym zlecenie stałe, dzięki czemu nie musisz pamiętać co miesiąc o zapłacie za leasing.

Potrzebujesz pomocy? Zamów bezpłatny kontakt!